O.K. TRANS PRAHA představil unikátní systém pro převoz pneumatik, má na to certifikát.
Logistická a přepravní společnost O.K. Trans Praha používá jako první v České republice certifikované návěsy a přívěsy pro bezpečný převoz pneumatik, které vyžadují její zákazníci a přední výrobci jako Continental, Bridgestone, Goodyear/Dunlop a Pirelli.
Firma ze středočeské Chýně představila v březnu letošního roku první návěsy a velkoobjemové soupravy s nástavbami a přívěsy značky Fliegl na podvozcích DAF, které splňují nejpřísnější normy pro převoz volně ložených pneumatik. Jsou uzpůsobené tak, aby se v nich gumy nehýbaly, především aby při nahnutí v zatáčkách nenapínaly plachtu a nepřesahovaly půdorys vozu.
Zástupci O.K. Trans se podíleli na vývoji nástaveb, návěsů a přívěsů společně s odborníky německých firem Continental a Fliegl. Každá z firem vložila do projektu své know how a zkušenosti z transportu pneumatik.
„První impuls ke změně systému přepravy pneumatik jsme zaznamenali v polovině roku 2012 při jednáních se zástupci Continentalu, kteří specifikovali nové požadavky na bezpečnost převozu pneumatik,“ vysvětluje vznik unikátních transportních souprav Václav Svoboda, manažer obchodu a marketingu O.K. Trans Praha. „Ano, dříve jsme se občas potýkali s problémy. Především němečtí policisté jsou přísní, a pokud objevili soupravu, u níž pneumatiky napínaly plachtu, nenechali ji jet dál. Mimo vysoké pokuty jsme museli přistavit nové vozidlo k překládce pneumatik, což bylo výrazně ekonomicky nákladné,“ popisuje Svoboda.
Při měsících vývoje nového bezpečnostního systému navštívili inženýři O.K. Trans také veletrh IAA v německém Hannoveru. „Zkoumali jsme návěsy dvou společností, které měly certifikáty, ale ani jeden nám nevyhovoval. Byly příliš složité a z našeho pohledu ne zcela funkční. Proto jsme se rozhodli jít vlastní cestou a se společností Fliegl vymysleli jednodušší, ale bezpečný systém. Navíc přizpůsobený řidičům tak, aby ho dokázali jednoduše obsluhovat,“ dodává Svoboda.
Nový bezpečnostní systém spočívá v hustším využití podélných hliníkových latí, na něž se zavěšují samonosné sloupky pospojované „pavučinou“ lan. Kromě řady u bočnic se pneumatiky skládají tzv. do stromečku.
Při zatěžkávací zkoušce naložil O.K. Trans v Otrokovicích novou soupravu s unikátním systémem zajištění pneumatikami a odvezl ji do Německa. „Týden jsme ji nechali pracovníkům vyhlášené německé zkušebny Dekra. Oni s ní jezdili na jejich polygonu. Po týdnu zkušebních testů Dekra oznámila, že navržené řešení je vyhovující a odpovídá požadovaným předpisům. Na základě toho vydala společnosti Fliegl certifikát stvrzující, že tato návěsová a přívěsová technika je schválená pro bezpečný transport volně ložených pneumatik. Pro naše partnery je to velmi významné. Mají informace, že chceme poskytovat ten nejlepší servis a pořád hledáme inovace s ohledem na bezpečnost,“ uzavírá Václav Svoboda, manažer obchodu a marketingu O.K. Trans Praha.
Zástupci O.K. Trans se podíleli na vývoji nástaveb, návěsů a přívěsů společně s odborníky německých firem Continental a Fliegl. Každá z firem vložila do projektu své know how a zkušenosti z transportu pneumatik.
„První impuls ke změně systému přepravy pneumatik jsme zaznamenali v polovině roku 2012 při jednáních se zástupci Continentalu, kteří specifikovali nové požadavky na bezpečnost převozu pneumatik,“ vysvětluje vznik unikátních transportních souprav Václav Svoboda, manažer obchodu a marketingu O.K. Trans Praha. „Ano, dříve jsme se občas potýkali s problémy. Především němečtí policisté jsou přísní, a pokud objevili soupravu, u níž pneumatiky napínaly plachtu, nenechali ji jet dál. Mimo vysoké pokuty jsme museli přistavit nové vozidlo k překládce pneumatik, což bylo výrazně ekonomicky nákladné,“ popisuje Svoboda.
Při měsících vývoje nového bezpečnostního systému navštívili inženýři O.K. Trans také veletrh IAA v německém Hannoveru. „Zkoumali jsme návěsy dvou společností, které měly certifikáty, ale ani jeden nám nevyhovoval. Byly příliš složité a z našeho pohledu ne zcela funkční. Proto jsme se rozhodli jít vlastní cestou a se společností Fliegl vymysleli jednodušší, ale bezpečný systém. Navíc přizpůsobený řidičům tak, aby ho dokázali jednoduše obsluhovat,“ dodává Svoboda.
Nový bezpečnostní systém spočívá v hustším využití podélných hliníkových latí, na něž se zavěšují samonosné sloupky pospojované „pavučinou“ lan. Kromě řady u bočnic se pneumatiky skládají tzv. do stromečku.
Při zatěžkávací zkoušce naložil O.K. Trans v Otrokovicích novou soupravu s unikátním systémem zajištění pneumatikami a odvezl ji do Německa. „Týden jsme ji nechali pracovníkům vyhlášené německé zkušebny Dekra. Oni s ní jezdili na jejich polygonu. Po týdnu zkušebních testů Dekra oznámila, že navržené řešení je vyhovující a odpovídá požadovaným předpisům. Na základě toho vydala společnosti Fliegl certifikát stvrzující, že tato návěsová a přívěsová technika je schválená pro bezpečný transport volně ložených pneumatik. Pro naše partnery je to velmi významné. Mají informace, že chceme poskytovat ten nejlepší servis a pořád hledáme inovace s ohledem na bezpečnost,“ uzavírá Václav Svoboda, manažer obchodu a marketingu O.K. Trans Praha.